keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Moottorin purku ja kasaus

Moottorin purku ja kasaus

Tehtävämme oli purkaa moottori ja tämän jälkeen vielä osata kasata se.











Ensimmäisenä purimme sähköosat, imu- ja pakosarjat, jakopään sekä kaikki muut ylimääräiset osat. Tämän jälkeen otimme vemttiilikopan pois.




Tämän jälkeen irroitimme nokka-akselit.



Seuraavaksi irroitimme sylinterikannen.


Tämän jälkeen käänsimme lohkon ympäri ja irroitimme öljypohjan.



Öljypohjan alta paljastui laakeripukki sekä kampiakseli.



Seuraavaksi irroitimme kampiakselin ja otimme männät ja kiertokanget pois.



Tässä kuvassa koko kone levitettynä lattialle.

1. Öljypohja
2. Kampiakseli ja laakeripukki
3. Lohko, männät ja kiertokanget
4. Pakosarja
5. Sylinterikansi, venttiilikoneisto ja venttiilikoppa
6. Imusarja
7. Laturi
8. Kampiakselin hihnapyörä
9. Pakoputki
10. Ilmanputsari

Ennen kasaamista mittasimme moottorin eri osia.


Sitten kasaus:

1. Männät ja kiertokanget paikalleen sylintereihin.
2. Kampiakseli paikalleen ja kiinni.
3. Kiertokanget kiinni kampiakseliin.
4. Öljypohja kampiakselin päälle.
5. Sylinterikansi ja tiiviste paikalleen
6. Venttiilikoppa paikalleen.
7. Jakopää, imusarja ja pakosarja asennetaan paikoilleen.
8. Viimeisenä sähköosat yms. hilppeet.


Tekijät: Mika Pienmäki, Joel Alasippola ja Johan Hautamäki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti